Meteo    Hóinfó Bihar    Napi csapadék    VERTOP    Radar    Műholdkép    Webcam   TÉRKÉP1  2

A HONLAPOMRÓL       BIHARI TÚRAINFÓK        TÚRALEIRÁSOK         OLVASNIVALÓK         FOTÓK           LINKAJÁNLÓ

A múlt évben a Gran Paradiso csúcsára eljutó négyesünk idén 6 fõre szaporodott és a kitûzött célok is "magasodtak",  az olasz Alpokban lévõ Castor csúcsát illetve a Mont Blanc csúcsát kivántuk megmászni.
Itthonról  Ausztria, Németország, Svájc érintésével jutottunk el Olaszországba, az Aosta-tartományban fekv
õ Gressoney-volgybe, ott is Stafal falucskába (1825 m). Sikerült éppen egy kiadós esõ közepette a faluba érkezni, ezért egy alkalmas motelbe vonultunk  a tervezett sátorozás helyett. Kemping egyébként sincs már a faluban. Másnap ragyogó napsütésben indultunk a felvonóval (egy átszállással)a Colle Betta 2727 méteren levo felsõ állomásra, ahonnan kezdetét vette túránk a Sella menedékházba, 3620 méter t.sz.magasságba. Némiképpen aklimatizálodva másnap a 4228 méteres Castor csúcsára indult a csapat, ahová kedvezõ idõjárási viszonyok között jutottunk fel.

A 3.nap reggelén indultunk vissza Stafal faluba. Az éjjeli es
õ csúszóssá tette a talajt, többen már a menedékházból kilépve akrobatikus mutatványokat produkáltak a csúszós talajon. Végül is felvállalva a veszélyt, amely a  kötéllel, lánccal biztositott viszonylag meredek esésu gerincen leselkedett ránk, visszaindultunk a felvonó állomásra ill. a faluba. Onnan Franciaországba, a Mont Blanc körzetébe indultunk.

Útközben most ragyogó napsütéses idõben csodálhattuk meg a festõi Gressoney- illetve Aosta-völgy természeti illetve épitészeti látnivalóit. A Mont Blance alagúton át jutottunk el Franciaországba. Ott Chamonixtol nem messze, a Mont Blanc alá vivő Tramway kisvonat kiindulási állomása (Le Fayet városka) melletti szállodában készültünk fel a nagy túrára. Közben híreket kaptunk Nagybányai barátaink sikertelem, veszélyektõl sem mentes probálkozásáról.

Másnap reggel a kisvonattal indultunk a 2380 méter magasságban fekv
õ Nid D 'Agle végállomásra, ahonnan szinte valóságos túra-népmozgalom indult a Mont Blanc csúcsa felé.

A 3167 méteren lév
õ Tete Rousse menedékház szintjéig jutottunk, ahol is a francia idegenforgalmi hivatal ügyeletesének jóvoltából kiderült, hogy  hogy a jóidõnek "köszönhetõoen", a fenti, 3817 méteren fekvo Gouter-ház (ahol a csúcstámadás elõtti éjszakát szokták tölteni) teljesen tele van, a további túra már nem volt lehetséges. Az akkor még fenséges panorámában sokáig gyönyörködve indultunk vissza a kisvonat állomáshoz.
Aznap egy olaszországi campingben (Aosta-völgy), másnap a Balatonnál pihentük ki a túra fáradalmait.

Magamról    -  Biharról -     Túraleírások    -   Olvasnivaló    -        Fotók     -          Linkek